Twój lot był opóźniony lub odwołany? Overbooking? Ubiegaj się o odszkodowanie!

Możesz być uprawniony nawet do 2 575,00 PLN od osoby!

Lufthansa: Opóźniony lub odwołany lot Lufthansą? Overbooking? - co robić?

 

Kim są linie lotnicze Lufthansa?

Lufthansa to największe niemieckie linie lotnicze. Latają do 308 destynacji w 103 krajach, a dziennie obsługują około 2800 lotów i ponad 300 tysięcy pasażerów. W 2016 Lufthansa ustanowiła swój nowy rekord, przewożąc 109,7 milionów podróżnych.  

 

Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Lufthansy

Linie lotnicze Lufthansa zazwyczaj są bardzo punktualne, jednak tak jak każdemu przewoźnikowi, zdarza się, że lot jest opóźniony, odwołany lub odmówiono pasażerowi przyjęcia na pokład ze względu na overbooking.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 3 godziny, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot. Oznacza to, że w przypadku zakłóconego lotu, polscy pasażerowie mogą być uprawnieni nawet do 2 575,00 PLN! Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które były poza kontrolą linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem)

Lufthansa: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie

 

  • Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie (czyli np. przez Lufthansę), pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie

 

  • Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności

 

  • Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!

 

Lufthansa i opieka zapewniona pasażerom

W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, Lufthansa powinna zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:

 

  • posiłki i napoje

 

  • możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.

 

  • zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić  także transport z lotniska do hotelu)

 

Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.

 

Z jakich powodów Lufthansa odmawia rekompensaty?

Nadzwyczajne okoliczności są najczęstszym powodem odmowy wypłaty odszkodowania przez Lufthansę. Należy jednak pamiętać, że złe warunki meteorologiczne czy chociażby strajk nie muszą okazać się prawdziwą przyczyną opóźnienia, odwołania lotu czy też odmowy przyjęcia na pokład. Dlatego faktyczną przyczynę należy dokładnie ustalić. Nie zawsze jest to proste, ale za pomocą odpowiednich danych i narzędzi możemy Ci w tym pomóc!

Jeśli zdarzenie rzeczywiście nie wynika z winy przewoźnika, ale spowodowane jest siłą wyższą, Lufthansa zostaje zwolniona z obowiązku wypłaty odszkodowania.

 

Jak uzyskać odszkodowanie od linii lotniczej Lufthansa?

 

 Zachowaj wszystkie dokumenty podróży

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu

  • Paragony za dodatkowe wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje

 Zapisz dane lotu

  • Numer lotu

  • Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)

  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu

  • Zapytaj personel Lufthansa

  • Sprawdź warunki pogodowe

  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer i datę lotu, aby poznać wysokość należnej rekompensaty

 

 
 

 

Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Lufthansy samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!

 

Zgłoś roszczenie

 

Chcesz dowiedzieć się wiecej na temat praw pasażera? Odwiedź naszą zakładkę TWOJE PRAWA i dowiedz się kiedy i ile odszkodowania przysługuje za zakłócone loty! 

Masz jakieś pytania? Przejdź do FAQ lub wyślij nam wiadomość!

 


Trustpilot-Opinie o Lot-Opóźniony.pl

 

Nasze usługi

 
  • Sprawdź za darmo Twój lot!
  • Pomoc następnego dnia po zgłoszeniu
  • 98% wygranych spraw
  • Ocena: 8.6 na 10
  • Brak opłat administracyjnych
  • Opłata jedynie przy wygranych sprawach
  • Pomoc online

Zgłoś roszczenie




profesjonalna i bardzo szybka obsługa. 100 procent satysfakcji. serdecznie polecam. w ciagu miesiaca od zgłoszenia pieniadze z odszkodowania były na koncie. super firma

Co prawda prowizja wynosi 25% ale skuteczność 100%. Polecam

Rewelacja !!! 6 tygodni i pieniądze na koncie :-) Bez wychodzenia z domu. Dziękuję bardzo. POLECAM, warto skorzystać.

Moja sprawa była skomplikowana, ponieważ linie lotnicze Air Canada podczas lotu poinformowały, że przyczyną spóźnienia były warunki pogodowe,a to wyklucza ubieganie się o odszkodowanie. To spowodowało, że zdecydowałem się przekazać sprawę firmie. Pieniądze dostałem po 6 tygodniach, firma reaguje na każdą prośbę o wyjaśnienia-polecam

Świetny serwis! Polecam każdemu z czystym sumieniem! Odszkodowanie otrzymałam już 2x bez niepotrzebnego stresu i trudu.

Polecam w 100%!

Witam. W pełni polecam cały zespół zajmujący się odzyskiwaniem odszkodowań od lini lotniczych. W moim przypadku od zgłoszenia do w pełni pomyśnego rozwiązania upłyneło 7 tygodni. Dziękuję i pozdrawiam.


Najlepsze usługi

Zgłoś roszczenie już teraz: szybka, wygodna i spersonalizowana obsługa


Skorzystaj z pomocy

O Lot-Opóźniony.pl

ZAUFAŁO NAM JUŻ 563,267 UŻYTKOWNIKÓW
ZAUFAŁO NAM JUŻ 563,267 UŻYTKOWNIKÓW
USŁUGA DOSTĘPNA W 8 JĘZYKACH
USŁUGA DOSTĘPNA W 8 JĘZYKACH
ŚREDNIA WYSOKOŚĆ ODSZKODOWANIA €943
ŚREDNIA WYSOKOŚĆ ODSZKODOWANIA €943
NAJWYŻSZE POJEDYNCZE ODSZKODOWANIE €15,200
NAJWYŻSZE POJEDYNCZE ODSZKODOWANIE €15,200
SPRAWY PRZECIWKO PONAD 100 LINIOM LOTNICZYM
SPRAWY PRZECIWKO PONAD 100 LINIOM LOTNICZYM
OCENA:
8.6 na 10
OCENA: 8.6 na 10

Usługi Lot-Opozniony.pl


Weryfikacja podstawy prawnej

Dokładne dane lotnicze

Ocena danych pogodowych

Sporządzanie pism

Pomoc, kiedy jej potrzebujesz

Zgłoszenia zbiorowe

Doświadczony zespół prawny

Pokrycie kosztów prawnych

Brak wygranej, brak opłat

Złóż wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot już teraz!


Sprawdź Twoje odszkodowanie