Swiss Air Lines: odszkodowanie za opóźniony i odwołany lot

Czy Twój lot Swiss Air Lines był opóźniony lub odwołany? Możliwe, że przysługuje Ci odszkodowanie nawet do 600 euro (ponad 2.500 złotych) na pasażera!

Złóż wniosek o odszkodowanie przez internet w mniej niż 5 minut!

Odszkodowanie Swiss: podstawowe informacje

  • Odszkodowanie za lot Swiss może wynosić nawet do 600 euro na osobę, niezależnie od ceny biletu.

  • Czy Twój lot Swiss był opóźniony o co najmniej 3 godziny? Prawdopodobnie należy Ci się odszkodowanie.

  • Odszkodowanie przysługuje Ci też, jeśli Twój lot Swiss został odwołany w ciągu ostatnich 14 dni przed planowanym wylotem.

  • Linia lotnicza może odmówić wypłaty odszkodowania tylko w przypadku, gdy opóźnienie lub odszkodowanie lotu wystąpiło nie z winy przewoźnika, a osób trzecich lub sił wyższych (np. złe warunki pogodowe).

Sprawdź odszkodowanie

Ostatnia aktualizacja

Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Swiss Air Lines

Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku opóźnienia lotu o co najmniej 3 godziny lub odwołania go w ciągu ostatnich 14 dni przed planowanym wylotem, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot.

Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które wykraczały poza granice odpowiedzialności linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem).

Dystans lotuWysokość odszkodowania
Mniej niż 1,500 kmOtrzymaj €250 na osobę
Pomiędzy 1,500 a 3,500 kmOtrzymaj €400 na osobę
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE)Otrzymaj €400 na osobę
Powyżej 3,500 km (poza UE)*Otrzymaj €600 na osobę

*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę

zasady opóźniony lot

Lot Swiss Air Lines opóźniony lub odwołany?

Swiss Air Lines: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie

  • Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie, pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie.
  • Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
  • Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!

Można ubiegać się o odszkodowanie za lot w wysokości do 600 EUR.

Z Lot-Opóźniony.pl, żądanie trwa tylko kilka minut.

Zamów teraz
W Kkd6 S Vp

Swiss Air Lines i opieka zapewniona pasażerom

W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, Swiss Air Lines powinno zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:

  • posiłki i napoje
  • możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.
  • zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić  także transport z lotniska do hotelu)

Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.

Jak uzyskać odszkodowanie od Swiss Air Lines? 

 Zachowaj wszystkie dokumenty podróży

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu
  • Paragony za dodatkowe wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje

 Zapisz dane lotu

  • Numer lotu
  • Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu

  • Zapytaj personel Swiss Air Lines
  • Sprawdź warunki pogodowe
  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer i datę lotu, aby poznać wysokość należnej rekompensaty

Maksymalizacja szans na wygranie sprawy.

Pozwól naszym ekspertom dochodzić swoich praw.

Aplikuj teraz
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Swiss Air Lines samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu Lot-Opóźniony.pl. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!

SWISS — podstawowe informacje o linii lotniczej

Swiss International Air Lines (w skrócie Swiss) to szwajcarskie linie lotnicze, które swoją bazę mają na lotnisku w Zurychu. Powstały one w 2002 roku po tym, jak ich poprzednik - Swissair ogłosił swoją upadłość. Obecnie Swiss posiada w swojej flocie około 90 samolotów i oferuje loty do 102 destynacji w Europie, Afryce, Azji oraz Ameryce Północnej i Południowej.

Czy podobała Ci się ta treść?

Dziękuję, to poprawiło mi dzień!

Terapia jest droga - pomóż nam się doskonalić!

Przyjęte do wiadomości, dziękuję!