Ostatnia aktualizacja
Emirates to linie lotnicze, których siedziba znajduje się w Dubaju, w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Są to największe linie lotnicze w Środkowym Wschodzie, które tygodniowo operują około 3 600 lotów. Emirates oferuje połączenia do ponad 150 miast w 80 różnych państwach, znajdujących się na 6 kontynentach. W Polsce póki co Emirates oferuje loty jedynie z lotniska Chopina w Warszawie.
Lot Emirates opóźniony lub odwołany?
Ubiegaj się o odszkodowanie do 600 euro na osobę!
Sprawdź swój lotOdszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Emirates
Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 3 godziny, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot. Oznacza to, że w przypadku zakłóconego lotu, polscy pasażerowie mogą być uprawnieni nawet do 2 574,00 PLN! Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które były poza kontrolą linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem)
Dystans lotu | Wysokość odszkodowania |
---|---|
Mniej niż 1,500 km | Otrzymaj €250 na osobę |
Pomiędzy 1,500 a 3,500 km | Otrzymaj €400 na osobę |
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE) | Otrzymaj €400 na osobę |
Powyżej 3,500 km (poza UE)* | Otrzymaj €600 na osobę |
*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę
Emirates: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie
- Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie, pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie. Jeśli lot obsługuje przewoźnik spoza Europy (np. Emirates) - lotnisko startu powinno znajdować się w granicach UE
- Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
- Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!
Emirates i opieka zapewniona pasażerom
W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, linie lotnicze Emirates powinny zapewnić pasażerom odpowiednią opiekę:
- posiłki i napoje
- możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.
- zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić także transport z lotniska do hotelu)
Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.
Zapisz dane lotu
- Numer lotu
- Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
- Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)
Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu
- Zapytaj personel Emirates
- Sprawdź warunki pogodowe
- Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane
Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie
- Wprowadź numer i datę lotu, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
Zgłoś roszczenie o odszkodowanie
Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Emirates samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewoźnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat praw pasażera?
Odwiedź naszą zakładkę TWOJE PRAWA i dowiedz się kiedy i ile odszkodowania przysługuje za zakłócone loty!
Masz jakieś pytania? Przejdź do FAQ lub wyślij nam wiadomość!
Czy podobała Ci się ta treść?
Dziękuję, to poprawiło mi dzień!
Terapia jest droga - pomóż nam się doskonalić!
Przyjęte do wiadomości, dziękuję!