Twoje prawa pasażera w sytuacji opóźnionego lub odwołanego lotu

Jeśli Twój lot odbywa się na terenie Unii Europejskiej, lecisz europejską linią lotniczą lub lotnisko odlotu znajduje się w UE, Twoje prawa są chronione Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004. Jeśli nie pojawiły się okoliczności nadzwyczajne, masz prawo do uzyskania odszkodowania w sytuacji, gdy Twój lot został opóźniony, odwołany lub gdy odmówiono Ci przyjęcia na pokład.


Prawo do ubiegania się o odszkodowanie

Masz prawo do ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, lub gdy odmówiono Ci wejścia na pokład. O tym, czy należy Ci się rekompensata, decyduje długość Twojego opóźnienia, przyczyna zakłócenia lotu oraz to, kiedy zostałeś o wszystkim poinformowany. Z kolei długość trasy na jakiej odbywał się lot określa całkowitą kwotę odszkodowania, którą możesz otrzymać. Pasażerowie są uprawnieni do rekompensaty w wysokości 1 078,00 PLN, 1 726,00 PLN lub 2 589,00 PLN od pasażera.

Kiedy jesteś uprawniony do odszkodowania za lot?

Generalnie pasażerowie są uprawnieni do odszkodowania, jeśli dotarli do miejsca docelowego z opóźnieniem większym niż 3 godziny (2 godziny w przypadku odwołania) oraz nie zaistniały żadne okoliczności nadzwyczajne. Linie lotnicze często jednak nadużywają argumentu nadzwyczajnych okoliczności i odrzucają wnioski o odszkodowanie. Jeśli przewoźnik jest odpowiedzialny za zakłócenie Twojego lotu, zrobimy wszystko, abyś uzyskał należną rekompensatę. Sprawdź swój lot za pomocą naszego kalkulatora odszkodowań, a my powiemy Ci, czy należy Ci się rekompensata oraz jak wysoka ona może być. Złóż wniosek, a my zajmiemy się resztą!


Nasze usługi

 
  • Sprawdź za darmo Twój lot!
  • Pomoc następnego dnia po zgłoszeniu
  • 98% wygranych spraw
  • Ocena: 8.6 na 10
  • Brak opłat administracyjnych
  • Opłata jedynie przy wygranych sprawach
  • Pomoc online

Zgłoś roszczenie

Więcej informacji dotyczących praw pasażera oraz wysokość odszkodowania, o jaką można się ubiegać w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu

Nawet w sytuacji, gdy Twój lot został opóźniony o mniej niż 3 godziny, a Ty przebywasz na lotnisku, linia lotnicza powinna zapewnić Ci odpowiednią opiekę. Znaczy to, że przewoźnik powinien zaoferować napoje, posiłek, możliwość skorzystania z telefonu, a jeśli to konieczne, również zakwaterowanie i transport między lotniskiem a miejscem zakwaterowania (np. w przypadku odwołania lotu).

Całkowita kwota odszkodowania zależy od długości trasy na jakiej odbywał się lot. W tabeli po prawej stronie możesz sprawdzić wysokość rekompensaty ustaloną w Rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 .

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat praw pasażera, możesz także przejść do naszych bardziej szczegółowych stron dotyczących opóźnionego lotu, odwołanego lotu oraz odmowy przyjęcia na pokład/overbookingu.

Odszkodowanie Miejsce docelowe i dystans:
€ 250 (1 078,00 PLN) Dla lotów do 1500 kilometrów
€ 400 (1 726,00 PLN) Dla wszystkich lotów w obrębie Unii Europejskiej
€ 400 (1 726,00 PLN) Dla lotów w odległości 1500-3500 km do lub z lotnisk spoza Unii Europejskiej
€ 600 (2 589,00 PLN) Dla pozostałych lotów

* Uwaga: w przypadku lotów długodystansowych o długości ponad 3500 km, których opóźnienie trwa od 3 do 4 godzin, linie lotnicze mogą zredukować odszkodowanie w wysokości € 600 (2 589,00 PLN) o połowę.

Sprawdź Twoje odszkodowanie


Poznaj naszych prawników


Enid

Matthias

Robert

David

Miguel

James