Lot odwołany z powodu koronawirusa?

Ubiegaj się o zwrot

Lot opóźniony, odwołany lub odmowa wejścia na pokład?

Sprawdź odszkodowanie

Enter Air: odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. Co należy zrobić?

 


Koronawirus: jakie są moje prawa w przypadku odwołania lotu?

Jeśli Twój lot został odwołany z powodu koronawirusa, masz prawo do pełnego zwrotu kosztów biletu. W przypadku odwołania lotu, rozporządzenie (WE) nr 261/2004 zobowiązuje przewoźnika lotniczego do zwrotu pełnej kwoty biletu w ciągu 7 dni. Obecnie wiele linii lotniczych i biur podróży oferuje jedynie vouchery, które mogą zostać wykorzystane podczas dokonywania nowej rezerwacji. Polityka ta jest jednak niezgodna z prawodawstwem europejskim.

 

Lot-Opóźniony.pl chętnie pomoże Ci w uzyskaniu pełnego zwrotu pieniędzy. Zajmiemy się wszystkim - od złożenia wniosku u przewoźnika do rozpoczęcia procedury przed sądem w przypadku braku płatności. Od 2010 roku stoimy na straży praw pasażerów linii lotniczych w całej Europie. Wypełnij dane swojego lotu i dowiedz się, czy jesteś uprawniony do zwrotu pieniędzy za bilet. W ciągu zaledwie 3 minut możesz zgłosić swój wniosek, który podlegać będzie zasadzie “brak wygranej, brak opłat”. Jeśli pieniądze za bilet zostaną Ci zwrócone w ciągu 7 dni, nie będziesz musiał nic płacić za nasze usługi. Jeśli linie lotnicze nie będą chciały zwrócić kosztów biletu, rozpoczniemy postępowanie sądowe. Wszystkie koszty prawne pokryte zostaną przez naszą 25% prowizję.

 

➜ Ubiegaj się o zwrot pieniędzy

 

=> Dowiedz się więcej na temat ubiegania się o zwrot pieniędzy za bilet


Ze względu na wzmożony ruch lotniczy w okresie wakacyjnym, również liniom Enter Air zdarza się odwołać lot lub przybyć na miejsce docelowe z dużym opóźnieniem. Co robić w takich sytuacjach i czy należy się nam odszkodowanie?

 

Kim są linie lotnicze Enter Air?

Linie lotnicze Enter Air to polski przewoźnik, który operuje głównie loty wakacyjne i czarterowe. Enter Air powstał w 2009 roku, a pierwszy lot odbył się 25 kwietnia 2010 roku. Obecnie linie lotnicze operują z 5 głównych baz, z czego 4 znajdują się w Polsce, a jedna na lotnisku Charles de Gaulle w Paryżu. W okresie wakacyjnym Enter Air dodatkowo dysponuje sezonowymi bazami, które znajdują się w Londynie, Manchesterze, Valladolid, Pradze oraz w Tel Awiwie w porcie lotniczym Ben Guriona. Enter Air współpracuje również z wieloma biurami podróży, dlatego też często wycieczki, które pasażerowie wykupują w biurach, obsługiwane są właśnie przez Enter Air.

 

Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Enter Air

Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 3 godziny, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot. Oznacza to, że w przypadku zakłóconego lotu, polscy pasażerowie mogą być uprawnieni nawet do 2 747,00 zł! Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które były poza kontrolą linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem)

Enter Air: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie

 

  • Trasa lotu: regulacja europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie (czyli np. przez Enter Air), pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie

 

  • Okoliczności: regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności

 

  • Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!

 

Enter Air i opieka zapewniona pasażerom

W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, Enter Air powinien zapewnić pasażerom odpowiednią opiekę:

 

  • posiłki i napoje

 

  • możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.

 

  • zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić  także transport z lotniska do hotelu)

 

Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.

 

Enter Air: Co należy zrobić, aby uzyskać odszkodowanie?

Zachowaj wszystkie dokumenty podróży

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu
  • Paragony za dodatkowe wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje

 Zapisz dane lotu

  • Numer lotu
  • Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu

  • Zapytaj personel Enter Air
  • Sprawdź warunki pogodowe
  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer i datę lotu, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
 
 

Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Enter Air samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!

 

Zgłoś roszczenie

 

Sposoby jakie Enter Air wykorzystuje, aby uciec od odpowiedzialności wypłaty należnego odszkodowania

 

W sytuacji opóźnionego lub odwołanego lotu, linie lotnicze coraz częściej oferują kupony lub vouchery, które można wykorzystać na ich stronie internetowej podczas dokonywania kolejnej rezerwacji. Bardzo często wartość takiego kuponu jest niższa niż należne odszkodowanie. Należy pamiętać, że jeżeli przyjmiemy taką ofertę, nie będziemy mogli dochodzić już odszkodowania za zakłócony lot. Jest to praktyka często stosowana przez przewoźników, ponieważ w ten sposób uciekają oni od odpowiedzialności wypłaty odszkodowania na podstawie regulacji WE 261/2004.

Bardzo często linie lotnicze odwołują się także do tzw. okoliczności nadzwyczajnych, które również zwalniają z odpowiedzialności wypłaty odszkodowania. Najczęściej jednak pasażerowie nie są świadomi, że okoliczności takie jak np. problemy techniczne, nie są okolicznościami nadzwyczajnymi. Praktykę tę stosują również linie lotnicze Enter Air, które powołując  się na nadzwyczajne okoliczności, oferują pasażerom rekompensatę dużo niższą niż ta przewidziana w regulacji.

Jeśli masz wątpliwości co do tego, czy okoliczności na które powołuje się przewoźnik są prawdziwe - zgłoś się do nas! Przy użyciu odpowiednich baz lotów i pogody jesteśmy w stanie stwierdzić, czy podana przez przewoźnika okoliczność była faktyczną przyczyną zakłócenia lotu.

 

 
 

 

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat praw pasażera? Odwiedź naszą zakładkę TWOJE PRAWA i dowiedz się kiedy i ile odszkodowania przysługuje za zakłócone loty! 

Masz jakieś pytania? Przejdź do FAQ lub wyślij nam wiadomość!

 


Trustpilot - Opinie o Lot-Opóźniony.pl


 

Sprawdź, czy jesteś uprawniony do odszkodowania lub zwrotu pieniędzy!

Sprawdź mój lot