Aircraft airplane flying 2105

Pasażerowie Polskich Linii Lotniczych LOT zrzucili się na naprawę samolotu

środa, 28 listopada 2018

Może to brzmieć co najmniej dziwnie, ale to prawda. Pracownik linii lotniczych LOT nie miał innego wyjścia jak tylko poprosić pasażerów o zrzucenie się na części zamienne do samolotu, które musiały zostać niezwłocznie wymienione.

Lot o numerze LO92 z Pekinu do Warszawy potrzebował nowej pompy hydraulicznej i to pasażerowie musieli za nią zapłacić. Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło - pasażerom zostały zwrócone wszystkie pieniądze, które pożyczył od nich przewoźnik. Dodatkowo pasażerowie, którzy zrzucili się na potrzebne części, otrzymali od linii lotniczej bilety, dzięki którym mogą odbyć jedną darmową podróż liniami lotniczymi LOT.

Zebranie funduszy od pasażerów było niezbędne, ponieważ mechanik Boeinga odmówił przyjęcia jakiejkolwiek formy płatności innej niż gotówka. Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały, że w umowie zawartej z Boeingiem wyraźnie zaznaczone jest, że żadna z firm nie może dokonywać płatności gotówkowych.  W związku z tym, przewoźnik stwierdził, że pracownik Boeinga nie był uprawniony do tego, aby żądać zapłaty gotówką.

Suma, którą pasażerowie zdołali zebrać, aby zapłacić za niezbędną część, wyniosła 300€.

Polskie Linie Lotnicze LOT przepraszają za niedogodności

Przedstawiciel linii lotniczych przeprosił za zaistniałą sytuację i jednocześnie powiedział, że osoba, która kupowała  części zamienne powinna mieć możliwość płatności zarówno gotówką jak i kartą kredytową. Podziękowano również pasażerom za ich wkład i pomoc w umożliwieniu odbycia lotu, który ostatecznie wyleciał z Pekinu z 10-cio godzinnym opóźnieniem.

Dlatego też nie dość, że pasażerowie musieli płacić za części zamienne, to jeszcze lot opóźnił się o 10 godzin. Mamy nadzieję, że pasażerowie znają swoje prawa, ponieważ z powodu opóźnienia (zwłaszcza na tak długim locie) mogą być oni uprawnieni do otrzymania nawet do 600€ odszkodowania.

Złóż wniosek o odszkodowanie  za lot opóźniony poza granicami UE

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego pasażerowie lotu LO92 są uprawnieni do odszkodowania, skoro ich opóźniony lot odbywał się poza granicami Unii Europejskiej. Mamy dobre wieści! Jeśli podróżujesz do Europy linią lotniczą, która jest zarejestrowana w UE - Twoje prawa są chronione. Jeśli więc dotarłeś do miejsca docelowego z opóźnieniem większym niż 3 godziny, możesz ubiegać się o odszkodowanie. Nie czekaj więc i sprawdź swój lot już teraz:

Sprawdź swój lot za darmo

Chcesz dowiedzieć się wiecej na temat praw pasażera? Odwiedź naszą zakładkę TWOJE PRAWA i dowiedz się kiedy i ile odszkodowania przysługuje za zakłócone loty!

Masz jakieś pytania? Przejdź do FAQ lub wyślij nam wiadomość!


Trustpilot - Opinie o Lot-Opóźniony.pl