Lot odwołany z powodu koronawirusa?

Ubiegaj się o zwrot

Lot opóźniony, odwołany lub odmowa wejścia na pokład?

Sprawdź odszkodowanie

Norwegian: co zrobić, gdy lot liniami Norwegian został opóźniony lub odwołany?

 


Koronawirus: jakie są moje prawa w przypadku odwołania lotu?

Jeśli Twój lot został odwołany z powodu koronawirusa, masz prawo do pełnego zwrotu kosztów biletu. W przypadku odwołania lotu, rozporządzenie (WE) nr 261/2004 zobowiązuje przewoźnika lotniczego do zwrotu pełnej kwoty biletu w ciągu 7 dni. Obecnie wiele linii lotniczych i biur podróży oferuje jedynie vouchery, które mogą zostać wykorzystane podczas dokonywania nowej rezerwacji. Polityka ta jest jednak niezgodna z prawodawstwem europejskim.

 

Lot-Opóźniony.pl chętnie pomoże Ci w uzyskaniu pełnego zwrotu pieniędzy. Zajmiemy się wszystkim - od złożenia wniosku u przewoźnika do rozpoczęcia procedury przed sądem w przypadku braku płatności. Od 2010 roku stoimy na straży praw pasażerów linii lotniczych w całej Europie. Wypełnij dane swojego lotu i dowiedz się, czy jesteś uprawniony do zwrotu pieniędzy za bilet. W ciągu zaledwie 3 minut możesz zgłosić swój wniosek, który podlegać będzie zasadzie “brak wygranej, brak opłat”. Jeśli pieniądze za bilet zostaną Ci zwrócone w ciągu 7 dni, nie będziesz musiał nic płacić za nasze usługi. Jeśli linie lotnicze nie będą chciały zwrócić kosztów biletu, rozpoczniemy postępowanie sądowe. Wszystkie koszty prawne pokryte zostaną przez naszą 25% prowizję.

 

➜ Ubiegaj się o zwrot pieniędzy

 

=> Dowiedz się więcej na temat ubiegania się o zwrot pieniędzy za bilet


Linie lotnicze Norwegian powstały w 1993 roku i są trzecim co do wielkości niskobudżetowym przewoźnikiem w Europie. Oferują pasażerom możliwość dotarcia do ponad 130 destynacji w Europie, Afryce Północnej, na Bliskim Wschodzie, w Tajlandii, na Karaibach oraz w Stanach Zjednoczonych. Przy tak dużym natężeniu ruchu lotniczego może spotkać Cię przykra sytuacja - opóźnienie lub odwołanie lotu, albo odmowa przyjęcia na pokład.  Co wtedy zrobić?

Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot liniami Norwegian

Wspólne zasady przyznawania rekompensaty dla poszkodowanych pasażerów ustalono w przepisach Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku. Pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości nawet 2 747,00 zł na osobę! Wysokość odszkodowania zależy od długości trasy i miejsca, w jakim znajduje się Twój przystanek końcowy. Przepisy rozporządzenia dotyczą także lotów Norwegian pod warunkiem, że lotnisko startu lub lądowania znajduje się w Europie.

 

Powody odmowy wypłaty odszkodowania przez Norwegian

Najczęściej linie lotnicze Norwegian usprawiedliwiają się nadzwyczajnymi okolicznościami. Nie zawsze stanowi to jednak prawdziwą przyczyną problemów. Wszystkie informacje od przewoźnika należy dokładnie zweryfikować. Nie zawsze jest to proste, ale za pomocą odpowiednich danych i narzędzi możemy Ci w tym pomóc!

Jeśli zdarzenie rzeczywiście nie wynika z winy przewoźnika, ale spowodowane jest siłą wyższą, linie lotnicze zostaną zwolnione z obowiązku wypłaty rekompensaty pasażerom.

 

Jak uzyskać odszkodowanie od linii lotniczych Norwegian?

Zachowaj wszystkie dokumenty

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu, itd.
  • Rachunki i faktury za wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje, itd

Zapisz dane lotu

  • Numer lotu
  • Rozkład lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu

  • Zapytaj personel linii Norwegian
  • Sprawdź warunki pogodowe
  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

Sprawdź lot i kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer lotu i datę, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
 
 

 

Jak ubiegać się o odszkodowanie od Norwegian?

Możesz starać się o finansową rekompensatę od linii Norwegian samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Najpierw należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną do roszczenia odszkodowania i jeśli odpowiednie kryteria zostaną spełnione, wysłać pismo do Norwegian oraz krajowego organu wykonawczego, a czasami nawet rozpocząć procedurę prawną. Jeśli zdecydujesz się powierzyć nam sprawę o odszkodowanie, wyręczymy Cię we wszystkim bez jakichkolwiek opłat i ryzyka. Wynagrodzenie otrzymamy tylko w przypadku wygranej. To nie tylko wygodne, ale także rzetelne rozwiązanie. Pomagamy pasażerom z całego świata w walce o ich prawa!

 

Zgłoś roszczenie

 

Chcesz dowiedzieć się wiecej na temat praw pasażera? Odwiedź naszą zakładkę TWOJE PRAWA i dowiedz się kiedy i ile odszkodowania przysługuje za zakłócone loty! 

Masz jakieś pytania? Przejdź do FAQ lub wyślij nam wiadomość!


Trustpilot - Opinie o Lot-Opóźniony.pl


 

Sprawdź, czy jesteś uprawniony do odszkodowania lub zwrotu pieniędzy!

Sprawdź mój lot