Ostatnia aktualizacja
easyJet: Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot
W sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu — oraz odmowy przyjęcia na pokład, np. w wyniku tzw. overbookingu — poszkodowanych pasażerów chronią przepisy unijnego Rozporządzenia (WE) nr 261 z 2004 r. Pasażer ma prawo do uzyskania finansowej rekompensaty w wysokości nawet do 600 euro na osobę! Wysokość odszkodowania zależy od długości trasy i miejsca, w jakim znajduje się Twój przystanek końcowy, nie zaś od ceny biletu!
Lot easyJet opóźniony lub odwołany?
Ubiegaj się o odszkodowanie do 600 euro na osobę!
Złóż wniosek przez internetEasyJet: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie
- Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie (czyli np. przez easyJet), pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie
- Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
- Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!
EasyJet i opieka zapewniona pasażerom
W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, easyJet powinien zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:
- posiłki i napoje
- możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.
- zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić także transport z lotniska do hotelu)
Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.
Dlaczego EasyJet odmawia wypłaty odszkodowań?
Najczęstszym powodem odmowy wypłaty odszkodowania przez EasyJet jest powoływanie się na nadzwyczajne okoliczności. Jednak okoliczności takie jak złe warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem nie musi okazać się prawdziwą przyczyną problemów. Informacje uzyskane od przewoźnika należy zawsze zweryfikować i ustalić faktyczny powód zakłócenia lotu. Nie zawsze jest to proste, ale za pomocą odpowiednich danych i narzędzi możemy Ci w tym pomóc!
Jeśli zdarzenie rzeczywiście nie wynika z winy EasyJet, ale spowodowane jest siłą wyższą, linie zostaną zwolnione z obowiązku wypłaty rekompensaty pasażerom.
Jak uzyskać odszkodowanie za lot od easyJet?
Zachowaj wszystkie dokumenty podróży
- Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu, itd.
- Wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje, itd.
Zapisz dane lotu
- Numer lotu
- Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
- Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)
Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu
- Zapytaj personel easyJet
- Sprawdź warunki pogodowe
- Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane
Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowanie za pomocą kalkulatora na naszej stronie
- Wprowadź numer lotu i datę, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
Zgłoś roszczenie o odszkodowanie
Możesz ubiegać się o odszkodowanie od easyJet samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat, więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!