Lot odwołany z powodu koronawirusa?

Ubiegaj się o zwrot

Lot opóźniony, odwołany lub odmowa wejścia na pokład?

Sprawdź odszkodowanie

KLM: Opóźniony lub odwołany lot? Odmowa wejścia na pokład? Ubiegaj się o odszkodowanie!

 

 


Koronawirus: jakie są moje prawa w przypadku odwołania lotu?

Jeśli Twój lot został odwołany z powodu koronawirusa, masz prawo do pełnego zwrotu kosztów biletu. W przypadku odwołania lotu, rozporządzenie (WE) nr 261/2004 zobowiązuje przewoźnika lotniczego do zwrotu pełnej kwoty biletu w ciągu 7 dni. Obecnie wiele linii lotniczych i biur podróży oferuje jedynie vouchery, które mogą zostać wykorzystane podczas dokonywania nowej rezerwacji. Polityka ta jest jednak niezgodna z prawodawstwem europejskim.

 

Lot-Opóźniony.pl chętnie pomoże Ci w uzyskaniu pełnego zwrotu pieniędzy. Zajmiemy się wszystkim - od złożenia wniosku u przewoźnika do rozpoczęcia procedury przed sądem w przypadku braku płatności. Od 2010 roku stoimy na straży praw pasażerów linii lotniczych w całej Europie. Wypełnij dane swojego lotu i dowiedz się, czy jesteś uprawniony do zwrotu pieniędzy za bilet. W ciągu zaledwie 3 minut możesz zgłosić swój wniosek, który podlegać będzie zasadzie “brak wygranej, brak opłat”. Jeśli pieniądze za bilet zostaną Ci zwrócone w ciągu 7 dni, nie będziesz musiał nic płacić za nasze usługi. Jeśli linie lotnicze nie będą chciały zwrócić kosztów biletu, rozpoczniemy postępowanie sądowe. Wszystkie koszty prawne pokryte zostaną przez naszą 25% prowizję.

 

➜ Ubiegaj się o zwrot pieniędzy

 

=> Dowiedz się więcej na temat ubiegania się o zwrot pieniędzy za bilet


 

Kim są linie lotnicze KLM?

KLM Royal Dutch Airlines powstały w 1919 roku i są najstarszym przewoźnikiem lotniczym na świecie. Od 2004 połączyły siły z Air France i co roku przewożą razem około 77 milionów pasażerów w ponad 573 samolotach. Grupa lata do 243 destynacji w 103 krajach. Przy tak natężonym ruchu lotniczym problemy zdarzają się coraz częściej. Co wtedy zrobić?

 

Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od KLM

Linie lotnicze KLM zazwyczaj są bardzo punktualne, jednak tak jak każdemu przewoźnikowi, zdarza się, że lot jest opóźniony, odwołany lub odmówiono pasażerowi przyjęcia na pokład ze względu na overbooking.

Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 3 godziny, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot. Oznacza to, że w przypadku zakłóconego lotu, polscy pasażerowie mogą być uprawnieni nawet do 2 747,00 zł! Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które były poza kontrolą linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem)

Z jakiego powodu KLM może odmówić Ci wypłaty odszkodowania?

KLM nie unika odpowiedzialności i bez zbędnych komplikacji wypłaca należne odszkodowanie swoim pasażerom. Rekompensata również trafia na konto klienta bez większej zwłoki.

Jeśli jednak zdarzenie rzeczywiście nie wynika z winy KLM i spowodowane jest siłą wyższą, przewoźnik może odmówić wypłaty odszkodowania. Zgodnie z regulacją, linie lotnicze zwolnione są z obowiązku wypłaty odszkodowania, jeśli zakłócenie lotu zostało spowodowane wystapieniem nadzwyczajnych okoliczności.

 

KLM: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie

 

  • Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie (czyli np. przez KLM), pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie

 

  • Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności

 

  • Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!

 

KLM i opieka zapewniona pasażerom

W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, KLM powinno zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:

 

  • posiłki i napoje

 

  • możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.

 

  • zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić  także transport z lotniska do hotelu)

 

Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.

 

Jak uzyskać odszkodowanie od KLM?

Pamiętaj, że każdy dowód i informacja mogą okazać się istotne przy składaniu wniosku. Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami zanim dokonasz zgłoszenia:

 

Zachowaj wszystkie dokumenty podróży

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu, itd. Zwykle dostajesz je pocztą elektroniczną - nie usuwaj tych wiadomości przed odbyciem lotu!
  • Wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje, itd.

Zachowaj dane lotu

  • Numer lotu
  • Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu z lotem

  • Zapytaj personel KLM na lotnisku
  • Sprawdź warunki pogodowe
  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer lotu i datę, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
 
 

 

Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Możesz ubiegać się o odszkodowanie od KLM samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!

 

Zgłoś roszczenie

 

Chcesz dowiedzieć się wiecej na temat praw pasażera? Odwiedź naszą zakładkę TWOJE PRAWA i dowiedz się kiedy i ile odszkodowania przysługuje za zakłócone loty! 

Masz jakieś pytania? Przejdź do FAQ lub wyślij nam wiadomość!

 


Trustpilot-Opinie o Lot-Opóźniony.pl


 

Sprawdź, czy jesteś uprawniony do odszkodowania lub zwrotu pieniędzy!

Sprawdź mój lot