Lot odwołany z powodu koronawirusa?

Ubiegaj się o zwrot

Lot opóźniony, odwołany lub odmowa wejścia na pokład?

Sprawdź odszkodowanie

WizzAir: Co zrobić, gdy Twój lot jest opóźniony, odwołany lub gdy odmówiono Ci przyjęcia na pokład?

 


Koronawirus: jakie są moje prawa w przypadku odwołania lotu?

Jeśli Twój lot został odwołany z powodu koronawirusa, masz prawo do pełnego zwrotu kosztów biletu. W przypadku odwołania lotu, rozporządzenie (WE) nr 261/2004 zobowiązuje przewoźnika lotniczego do zwrotu pełnej kwoty biletu w ciągu 7 dni. Obecnie wiele linii lotniczych i biur podróży oferuje jedynie vouchery, które mogą zostać wykorzystane podczas dokonywania nowej rezerwacji. Polityka ta jest jednak niezgodna z prawodawstwem europejskim.

 

Lot-Opóźniony.pl chętnie pomoże Ci w uzyskaniu pełnego zwrotu pieniędzy. Zajmiemy się wszystkim - od złożenia wniosku u przewoźnika do rozpoczęcia procedury przed sądem w przypadku braku płatności. Od 2010 roku stoimy na straży praw pasażerów linii lotniczych w całej Europie. Wypełnij dane swojego lotu i dowiedz się, czy jesteś uprawniony do zwrotu pieniędzy za bilet. W ciągu zaledwie 3 minut możesz zgłosić swój wniosek, który podlegać będzie zasadzie “brak wygranej, brak opłat”. Jeśli pieniądze za bilet zostaną Ci zwrócone w ciągu 7 dni, nie będziesz musiał nic płacić za nasze usługi. Jeśli linie lotnicze nie będą chciały zwrócić kosztów biletu, rozpoczniemy postępowanie sądowe. Wszystkie koszty prawne pokryte zostaną przez naszą 25% prowizję.

 

➜ Ubiegaj się o zwrot pieniędzy

 

=> Dowiedz się więcej na temat ubiegania się o zwrot pieniędzy za bilet


Pierwszy lot linią lotniczą Wizz Air odbył się z Katowic w maju 2004 roku. Od tego czasu wielu Polaków codziennie korzysta z usług przewoźnika. Wizz Air oferuje niskobudżetowe loty na ponad 500 trasach z 29 baz operacyjnych, z których 6 znajduje się w Polsce - są to bazy w Gdańsku, Lublinie, Poznaniu, Katowicach, Warszawie oraz Wrocławiu.

 

Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Wizz Air

Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 3 godziny, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot. Oznacza to, że w przypadku zakłóconego lotu, polscy pasażerowie mogą być uprawnieni nawet do 2 748,00 zł! Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które były poza kontrolą linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem)

Wizz Air: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie

 

  • Trasa lotu: regulacja europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie (czyli np. przez Wizz Air), pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie

 

  • Okoliczności: regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności

 

  • Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!

 

Wizz Air i opieka zapewniona pasażerom

W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, Wizz Air powinno zapewnić pasażerom odpowiednią opiekę:

 

  • posiłki i napoje

 

  • możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.

 

  • zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić  także transport z lotniska do hotelu)

 

Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.

 

Powody odmowy wypłaty odszkodowania przez WizzAir

Najczęstszym powodem odmowy wypłaty odszkodowania przez Wizz Air są nadzwyczajne okoliczności. Nie zawsze jest to prawdziwa przyczyna opóźnienia czy odwołania lotu. Jedynie w sytuacji, gdy zdarzenie nie wynika z winy przewoźnika, ale spowodowane jest siłą wyższą, zostaje on zwolniony z obowiązku wypłaty odszkodowania. Ustalenie faktycznej przyczyny problemu nie jest proste, ale za pomocą odpowiednich danych i narzędzi jesteśmy w stanie to dokładnie zbadać.

Przewoźnikowi Wizz Air zdarza się też ignorować pasażera i zupełnie nie reagować na wnioski i pisma odszkodowawcze. Unikanie odpowiedzialności to taktyka powszechnie stosowana wśród niektórych linii lotniczych.

 

Wizz Air: Co należy zrobić, aby uzyskać odszkodowanie?

Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami - przydadzą się, gdy doświadczysz problemów z lotem!

1. Zachowaj wszystkie dokumenty podróży

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu, itd.
  • Wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje, itd.

2. Zapisz dane lotu

  • Numer lotu
  • Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

3. Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu

  • Zapytaj personel Wizz Air
  • Sprawdź warunki pogodowe
  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

4. Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer lotu i datę, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
 
 

5. Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Wizz Air samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!

 

Zgłoś roszczenie

 

Chcesz dowiedzieć się wiecej na temat praw pasażera? Odwiedź naszą zakładkę TWOJE PRAWA i dowiedz się kiedy i ile odszkodowania przysługuje za zakłócone loty! 

Masz jakieś pytania? Przejdź do FAQ lub wyślij nam wiadomość!

 


Trustpilot - Opinie o Lot-Opóźniony.pl


 

Sprawdź, czy jesteś uprawniony do odszkodowania lub zwrotu pieniędzy!

Sprawdź mój lot