Powrót do wiadomości

Nowa kampania Lufthansy #SayYesToTheWorld - wygraj bilety na podróż marzeń

15 marca Lufthansa wystartowała z nową globalną kampanią  #SayYesToTheWorld, w której zarejestrowani mają szansę wygrania biletów lotniczych do wybranej przez siebie destynacji. Jest to największa kampania w historii linii lotniczej. Głównym celem jest zwrócenie uwagi na zmiany potrzeb jakie zaszły na rynku docelowym firmy oraz na ewoluujuące podejście społeczeństw do konceptu podróżowania.

Nową misją Lufthansy jest zainspirowanie ludzi do okrywania i oglądania świata, co odzwierciedla motto kampanii “Powiedz tak światu” [Say yes to the world”]. Linie lotnicze zmieniły strategię komunikacji, odwracając uwagę pasażera od świetnych jakościowo usług i skupiając się na umacnianiu swojej pozycji jako partnera dla każdego, kto jest ciekawy świata i otwarty na przygodę.

Benita Struve, Szef Działu Marketingu i Komunikacji w Lufthansie, wyjaśnia: “Z perspektywy zmieniających się potrzeb naszego rynku docelowego, musimy otworzyć nasze umysły i wyjść w Lufthansie poza ramy szablonowego sposobu myślenia ”. Nowa kampania linii lotniczej to uchwycenie kosmopolitycznego trendu i kwestionowanie przyzwyczajeń oraz stereotypów. Linie w ten sposób zachęcają do refleksji nad sensem podróżowania, jednocześnie ukazując, jak wzbogacające może być odkrywanie świata.

Jednym z elementów kampanii jest konkurs #SayYesToTheWorld, w którym zarejestrowani uczestnicy mogą wygrać bilety na rejsy Lufthansy. Każdy może wziąć udział w loterii odwiedzając stronę internetową i wybierając cel podróży marzeń na wirtualnym globie.

Główną nagrodą jest powrotny bilet lotniczy na rejs z międzykontynentalnej siatki połączeń Lufthansy w Klasie Biznes, a drugą nagrodą w Klasie Ekonomicznej. Zdobywcy trzeciego i czwartego miejsca otrzymają bilety na rejs na trasach europejskich w Klasie Ekonomicznej. Zakończenie konkursu odbędzie się 15 kwietnia 2018 r., a lista zwycięzców zostanie opublikowana w maju.

W ramach wielokanałowej kampanii, Lufthansa zainstalowała fotele samolotowe w publicznych przestrzeniach w Monachium, Szanghaju i Nowym Jorku. Przechodniom siedzących w fotelach zadano pytanie “Dlaczego kochasz świat?”. Tak powstały filmy promujące kampanię #SayYesToTheWorld.   

Agencjami zaangażowanym w opracowanie i wdrożenie kampanii były: Kolle Rebbe, koncepcja kreatywna, DDB w części cyfrowej i Mindshare w planowanie mediów.