Lot odwołany z powodu koronawirusa?

Ubiegaj się o zwrot

Lot opóźniony, odwołany lub odmowa wejścia na pokład?

Sprawdź odszkodowanie

EasyJet: Opóźniony lub odwołany lot? Odmowa wejścia na pokład? Ubiegaj się o odszkodowanie!

 

 


Koronawirus: jakie są moje prawa w przypadku odwołania lotu?

Jeśli Twój lot został odwołany z powodu koronawirusa, masz prawo do pełnego zwrotu kosztów biletu. W przypadku odwołania lotu, rozporządzenie (WE) nr 261/2004 zobowiązuje przewoźnika lotniczego do zwrotu pełnej kwoty biletu w ciągu 7 dni. Obecnie wiele linii lotniczych i biur podróży oferuje jedynie vouchery, które mogą zostać wykorzystane podczas dokonywania nowej rezerwacji. Polityka ta jest jednak niezgodna z prawodawstwem europejskim.

 

Lot-Opóźniony.pl chętnie pomoże Ci w uzyskaniu pełnego zwrotu pieniędzy. Zajmiemy się wszystkim - od złożenia wniosku u przewoźnika do rozpoczęcia procedury przed sądem w przypadku braku płatności. Od 2010 roku stoimy na straży praw pasażerów linii lotniczych w całej Europie. Wypełnij dane swojego lotu i dowiedz się, czy jesteś uprawniony do zwrotu pieniędzy za bilet. W ciągu zaledwie 3 minut możesz zgłosić swój wniosek, który podlegać będzie zasadzie “brak wygranej, brak opłat”. Jeśli pieniądze za bilet zostaną Ci zwrócone w ciągu 7 dni, nie będziesz musiał nic płacić za nasze usługi. Jeśli linie lotnicze nie będą chciały zwrócić kosztów biletu, rozpoczniemy postępowanie sądowe. Wszystkie koszty prawne pokryte zostaną przez naszą 25% prowizję.

 

➜ Ubiegaj się o zwrot pieniędzy

 

=> Dowiedz się więcej na temat ubiegania się o zwrot pieniędzy za bilet


Każdego miesiąca ponad 1,3 miliona rezerwacji dokonywanych jest na stronie niskobudżetowych linii EasyJet. Codziennie, około 12 tysięcy osób odwiedza ich witrynę internetową.  W 2016 roku linie lotnicze EasyJet ustanowiły swój nowy rekord przewozu na 73,1 mln pasażerów.

EasyJet: Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot

W sytuacji opóźnienia lub odwołania lotu oraz odmowy przyjęcia na pokład, poszkodowanych pasażerów chronią przepisy unijnego Rozporządzenia (WE) nr 261 z 2004 r. Pasażer ma prawo do uzyskania finansowej rekompensaty w wysokości nawet do 2 641,00 zł! Wysokość odszkodowania zależy od długości trasy i miejsca, w jakim znajduje się Twój przystanek końcowy. Przepisy rozporządzenia dotyczą także lotów EasyJet pod warunkiem, że lotnisko startu lub lądowania znajduje się w Unii Europejskiej.

EasyJet: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie

 

  • Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie (czyli np. przez easyJet), pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie

 

  • Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności

 

  • Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!

 

EasyJet i opieka zapewniona pasażerom

W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, easyJet powinien zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:

 

  • posiłki i napoje

 

  • możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.

 

  • zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić  także transport z lotniska do hotelu)

 

Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.

 

Dlaczego EasyJet odmawia wypłaty odszkodowań?

Najczęstszym powodem odmowy wypłaty odszkodowania przez EasyJet jest powoływanie się na nadzwyczajne okoliczności. Jednak okoliczności takie jak złe warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem nie musi okazać się prawdziwą przyczyną problemów. Informacje uzyskane od przewoźnika należy zawsze zweryfikować i ustalić faktyczny powód zakłócenia lotu. Nie zawsze jest to proste, ale za pomocą odpowiednich danych i narzędzi możemy Ci w tym pomóc!

Jeśli zdarzenie rzeczywiście nie wynika z winy EasyJet, ale spowodowane jest siłą wyższą, linie zostaną zwolnione z obowiązku wypłaty rekompensaty pasażerom.

 

Jak uzyskać odszkodowanie za lot od easyJet?

Zachowaj wszystkie dokumenty podróży

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu, itd.
  • Wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje, itd.

Zapisz dane lotu

  • Numer lotu
  • Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu

  • Zapytaj personel easyJet
  • Sprawdź warunki pogodowe
  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowanie za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer lotu i datę, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
 
 

 

Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Możesz ubiegać się o odszkodowanie od easyJet samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!

 

Zgłoś roszczenie

 

Chcesz dowiedzieć się wiecej na temat praw pasażera? Odwiedź naszą zakładkę TWOJE PRAWA i dowiedz się, kiedy i ile odszkodowania przysługuje za zakłócone loty! 

Masz jakieś pytania? Przejdź do FAQ lub wyślij nam wiadomość!

 


Trustpilot-Opinie o Lot-Opóźniony.pl


 

Sprawdź, czy jesteś uprawniony do odszkodowania lub zwrotu pieniędzy!

Sprawdź mój lot