Twój lot był opóźniony lub odwołany? Overbooking? Ubiegaj się o odszkodowanie!

Możesz być uprawniony nawet do 2 573,00 PLN od osoby!

Kraków Airport: Opóźniony lub odwołany lot na lotnisku w Krakowie - co zrobić?

Kraków Airport rocznie obsługuje około 5 milionów pasażerów, a ze statystyk wynika, że liczby wciąż idą w górę. Przy dużym natężeniu ruchu lotniczego pasażerowie częściej doświadczają nieprzyjemnych sytuacji w związku z opóźnieniem czy odwołaniem lotu, a nawet odmową przyjęcia na pokład. Co zrobić, gdy Cię to spotka?

Kraków Airport im. Jana Pawła II jest portem europejskim. Oznacza to, że pasażerowie opóźnionych lub odwołanych lotów oraz ci, którym odmówiono wejścia na pokład mają prawo do ubiegania się o odszkodowanie oraz do opieki linii lotniczych. Oczywiście pod warunkiem, że ich lot spełnia kryteria zawarte w unijnym rozporządzeniu.

 

Prawa pasażera

Wspólne zasady przyznawania rekompensaty dla poszkodowanych pasażerów ustalono w przepisach Rozporządzenia (WE) nr 261/2004. Pasażerowie mogą uzyskać rekompensatę finansową w wysokości nawet do 600€ (2 573,00 PLN) na osobę. Dotyczy to lotów w granicach Unii Europejskiej oraz pasażerów odlatujących z lotniska w Krakowie do krajów trzecich, bądź przylatujących na lotnisko w Krakowie z kraju trzeciego europejskimi liniami.

PRAWA PASAŻERA

Opieka nad pasażerem

Już na lotnisku w Krakowie linie lotnicze powinny zaopiekować się pasażerem i poinformować go o prawie do odszkodowania. W sytuacji długiego opóźnienia czy odwołania lotu, pasażer powinien otrzymać bezpłatne posiłki i napoje, mieć możliwość wykonania telefonu lub wysłania e-maila, a niekiedy transportu i zakwaterowania w hotelu. Niestety, zdarza się, że przewoźnik takiej pomocy nie zapewni. W takiej sytuacji należy zachować wszystkie rachunki i paragony, aby móc później ubiegać się także o zwrot kosztów poniesionych z winy przewoźnika.

Czas na zgłoszenie szkody

Zgłoś roszczenie jak najszybciej! Procedura może trwać długo, a termin przedawnienia w Polsce dla roszczeń o odszkodowanie z tytułu odwołania lub opóźnienia lotu oraz odmowy przyjęcia na pokład jest krótki i wynosi 1 rok od daty zakłóconego lotu.

 

Kraków Airport: Przed zgłoszeniem roszczenia

Te wskazówki na pewno się przydadzą, gdy pojawią się problemy z lotem.

1. Zachowaj wszystkie dokumenty podróży

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu itd.
  • Wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje itd.

2. Zapisz dane lotu

  • Numer lotu
  • Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

3. Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu

  • Zapytaj personel linii lotniczych 
  • Sprawdź warunki pogodowe
  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

4. Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer lotu i datę, aby poznać wysokość należnej rekompensaty

5. Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Możesz ubiegać się o odszkodowanie samodzielnie lub korzystając z naszego serwisu. Pamiętaj, że wymaga to znajomości i przepisów, sprawdzenia podstawy prawnej roszczenia, wysłania wniosku do przewoźnika oraz krajowego organu wykonawczego, a niekiedy podjęcie działań prawnych. We wszystkim możemy Ci pomóc bez ryzyka i ponoszenia jakichkolwiek opłat. Wynagrodzenie otrzymujemy tylko w przypadku wygranej sprawy.

Zgłoś roszczenie

 

Kraków Airport: Przydatne informacje

Na stronie internetowej Kraków Airport możesz sprawdzić rozkład lotów i informacje o aktualnej sytuacji na lotnisku. Ponadto dla pasażerów uruchomiono 24-godzinną infolinię lotniskową pod numerami  +48 801 055 000 oraz +48 12 295 58 00, a także drogą mailową pod adresem info@krakowairport.pl. Darmowe Wi-Fi na terenie terminalu pasażerskiego dostępne jest przez 15 min, nazwa sieci to KRK.

Zrelaksuj się przed podróżą

Czas oczekiwania na lot możesz sobie umilić, odstresowując się w otoczeniu licznych barów i restauracji na lotnisku w Krakowie. Miłośnicy zakupów również znajdą coś dla siebie – od sklepów z pamiątkami, książkami i prasą, po kosmetyki, ubrania, akcesoria i biżuterię.

Możesz także wybrać się na taras widokowy czynny codziennie przez 24h. Opłata za wstęp wynosi 2 zł, a płatności możesz dokonać w automacie przed wejściem na taras (automat przyjmuje tylko monety).

Jeśli masz ochotę na odrobinę luksusu, wybierz się do strefy Airport Business Lounge. Dla podróżnych dostępne są przekąski, napoje, szeroki wybór alkoholi oraz coś do poczytania i Wi-Fi. Rozkłady lotów wyświetlane są na tablicach. Można także skorzystać z łazienek z prysznicem. Skorzystanie z Business Lounge kosztuje ok. 120 zł za osobę.

Krótka wycieczka do centrum

Jeśli masz czas na zwiedzanie Krakowa lub spacer po mieście, skorzystaj z komunikacji miejskiej.  Z Kraków Airport łatwo dostać się do centrum autobusami (linia 208, 252), które kursują nawet w nocy (linia 902). Z lotniska do centrum (i z powrotem) łatwo dostaniesz się także nowoczesnymi pociągami (stacja Kraków Lotnisko). Podróż jest szybka i w centrum znajdziesz się w około 17 minut. Pociągi wyposażono w klimatyzację, gniazdka zasilające, Wi-Fi oraz automaty biletowe. Jeśli wolisz poruszać się bardziej komfortowo - weź taksówkę.

SPRAWDŹ SWOJE ODSZKODOWANIE

 
 

Sprawdź wysokość odszkodowania w naszym kalkulatorze, wpisując numer i datę lotu. Jeśli masz pytania, przejdź do FAQ lub wyślij nam wiadomość.

 

 


Trustpilot - Opinie o Lot-Opóźniony.pl


 

Nasze usługi

 
  • Sprawdź za darmo Twój lot!
  • Pomoc następnego dnia po zgłoszeniu
  • 98% wygranych spraw
  • Ocena: 8.1 na 10
  • Brak opłat administracyjnych
  • Opłata jedynie przy wygranych sprawach
  • Pomoc online

Zgłoś roszczenie




profesjonalna i bardzo szybka obsługa. 100 procent satysfakcji. serdecznie polecam. w ciagu miesiaca od zgłoszenia pieniadze z odszkodowania były na koncie. super firma

Co prawda prowizja wynosi 25% ale skuteczność 100%. Polecam

Rewelacja !!! 6 tygodni i pieniądze na koncie :-) Bez wychodzenia z domu. Dziękuję bardzo. POLECAM, warto skorzystać.

Moja sprawa była skomplikowana, ponieważ linie lotnicze Air Canada podczas lotu poinformowały, że przyczyną spóźnienia były warunki pogodowe,a to wyklucza ubieganie się o odszkodowanie. To spowodowało, że zdecydowałem się przekazać sprawę firmie. Pieniądze dostałem po 6 tygodniach, firma reaguje na każdą prośbę o wyjaśnienia-polecam

Świetny serwis! Polecam każdemu z czystym sumieniem! Odszkodowanie otrzymałam już 2x bez niepotrzebnego stresu i trudu.

Polecam w 100%!

Witam. W pełni polecam cały zespół zajmujący się odzyskiwaniem odszkodowań od lini lotniczych. W moim przypadku od zgłoszenia do w pełni pomyśnego rozwiązania upłyneło 7 tygodni. Dziękuję i pozdrawiam.


Najlepsze usługi

Zgłoś roszczenie już teraz: szybka, wygodna i spersonalizowana obsługa


Skorzystaj z pomocy

O Lot-Opóźniony.pl

ZAUFAŁO NAM JUŻ 563,267 UŻYTKOWNIKÓW
ZAUFAŁO NAM JUŻ 563,267 UŻYTKOWNIKÓW
USŁUGA DOSTĘPNA W 8 JĘZYKACH
USŁUGA DOSTĘPNA W 8 JĘZYKACH
ŚREDNIA WYSOKOŚĆ ODSZKODOWANIA €943
ŚREDNIA WYSOKOŚĆ ODSZKODOWANIA €943
NAJWYŻSZE POJEDYNCZE ODSZKODOWANIE €15,200
NAJWYŻSZE POJEDYNCZE ODSZKODOWANIE €15,200
SPRAWY PRZECIWKO PONAD 100 LINIOM LOTNICZYM
SPRAWY PRZECIWKO PONAD 100 LINIOM LOTNICZYM
OCENA:
8.1 na 10
OCENA: 8.1 na 10

Usługi Lot-Opozniony.pl


Weryfikacja podstawy prawnej

Dokładne dane lotnicze

Ocena danych pogodowych

Sporządzanie pism

Pomoc, kiedy jej potrzebujesz

Zgłoszenia zbiorowe

Doświadczony zespół prawny

Pokrycie kosztów prawnych

Brak wygranej, brak opłat

Złóż wniosek o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot już teraz!


Sprawdź Twoje odszkodowanie