Twoje prawa pasażera w sytuacji opóźnionego lub odwołanego lotu

Jeśli Twój lot odbywa się na terenie Unii Europejskiej, lecisz europejską linią lotniczą lub lotnisko odlotu znajduje się w UE, Twoje prawa są chronione Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004. Jeśli nie pojawiły się okoliczności nadzwyczajne, masz prawo do uzyskania odszkodowania w sytuacji, gdy Twój lot został opóźniony, odwołany lub gdy odmówiono Ci przyjęcia na pokład.

Odszkodowanie do 600 euro

Działamy od 2010 roku

Zaufało nam milion pasażerów

Brak wygranej, brak opłat

Lot-Opóźniony.pl broni Twoich praw!

Od 2010 roku pomogliśmy ponad milionowi pasażerów w uzyskaniu odszkodowań od linii lotniczych. Nasz zespół analizuje wnioski pasażerów, przygotowuje dokumentacje prawne, a nawet broni praw pasażerów w sądach. Z pomocą naszych prawników w kilku krajach, jesteśmy w stanie zająć się praktycznie każdą sprawą o odszkodowanie za lot!

Prawo do odszkodowania za opóźniony i odwołany lot

Masz prawo do ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, lub gdy odmówiono Ci wejścia na pokład.

O tym, czy należy Ci się rekompensata, decyduje długość Twojego opóźnienia, przyczyna zakłócenia lotu oraz to, kiedy linia lotnicza poinforowała Cię o problemach z lotem.

Z kolei długość trasy na jakiej odbywał się lot określa całkowitą kwotę odszkodowania, którą możesz otrzymać. Pasażerowie są uprawnieni do rekompensaty w wysokości 250, 400 lub 600 euro na pasażera. W ostatnim przypadku to więc ponad 2.500 złotych!

Kiedy jestem uprawniony do odszkodowania za lot?

Odszkodowanie przysługuje z zasady w następujących przypadkach:

  • lot opóźniony o co najmniej 3 godziny
  • lot odwołany w ostatniej chwili (tj. maksymalnie 14 dni przed planowanym wylotem)
  • pasażerowi odmówiono wejścia na pokład z powodu overbookingu lub innego zaniedbania linii lotncizej

Linia lotnicza może odmówić wypłaty odszkodowania tylko w przypadku zajścia tzw. okoliczności nadzwyczajnych, np. złych warunków atmosferycznych.

Dowiedz się więcej o prawach pasażera

Całkowita kwota odszkodowania za lot zależy od długości trasy na jakiej odbywał się lot. W tabeli poniżej możesz sprawdzić wysokość rekompensaty ustaloną przez Unię Europejską.

Pamiętaj też, że w przypadku opóźnionego lub odwołanego lotu, przysługuje Ci nie tylko odszkodowanie, ale i inne benefity. Jeśli o problemie z lotem poinformowano Cię już na lotnisku, linia lotnicza powinna zaoferować Ci napoje, jedzenie, możliwość wykonania połączenia telefonicznego, a także — w przypadku wyjątkowo długich opóźnień lub odwołań lotów — zakwaterowanie i transport z i do lotniska. W razie wątpliwości, zapytaj o to personal przewoźnika na lotnisku.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat praw pasażera, możesz także przejść do naszych bardziej szczegółowych stron dotyczących opóźnionego lotu, odwołanego lotu oraz odmowy przyjęcia na pokład/overbookingu.

Wysokość odszkodowania Dystans lotu
250 euro Lot poniżej 1.500 kilometrów
400 euro Lot w ramach Unii Europejskiej powyżej 1.500 km
400 euro Lot poza UE o dystansie pomiędzy 1.500 a 3.500 km
600 euro Loty poza UE dłuższe niż 3.500 km

* Uwaga: w przypadku lotów długodystansowych o długości ponad 3.500 km, których opóźnienie trwa więcej niż 3 lecz mniej niż 4 godziny, linie lotnicze mogą zredukować odszkodowanie o połowę, czyli do 300 euro.

Złóż wniosek o odszkodowanie mniej niż 5 minut!