Lot Finnair opóźniony lub odwołany? Uzyskaj odszkodowanie do 600 euro!
Jeśli twój lot został opóźniony lub odwołany, zgodnie z unijnym prawem EU261, możesz ubiegać się o odszkodowanie. Złóż wniosek w mniej niż 5 minut z Lot-Opóźniony.pl
Podstawowe informacje
- Lot Finnair opóźniony o co najmniej niż 3 godziny? Możesz ubiegać się o odszkodowanie w wysokości do 600€!
- Odwołany lot Finnair? Możesz ubiegać się o odszkodowanie oraz zwrot kosztów biletu!
- Złóż wniosek o odszkodowanie online za pośrednictwem Lot-Opóźniony.pl – zajmie Ci to tylko kilka minut.
Opóźniony lot Finnair — ubiegaj się o odszkodowanie
Jeśli Twój lot Finnair został opóźniony o co najmniej niż 3 godziny, masz prawo do odszkodowania, zgodnie z prawem europejskim. Linia lotnicza musi być stroną odpowiedzialną za opóźnienie.
Linia Finnair opóźniła lub odwołała Twój lot? Możesz uzyskać do 600 euro odszkodowania! |
Odwołany lot Finnair — co zrobić?
Czy Twój lot Finnair został odwołany? W zależności od powodów odwołania lotu, możesz ubiegać się o odszkodowania za lot w wysokości do 600 euro i/lub zwrot kosztów biletu.
Kiedy mogę ubiegać się o odszkodowanie za mój odwołany lot Finnair?
Aby móc ubiegać się o odszkodowanie, Twój lot powinien zostać odwołany mniej niż 14 dni przed planowanym wylotem.
Linia lotnicza ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania w niektórych przypadkach. Sprawdź sekcję “Okoliczności nadzwyczajne” niżej na tej stronie, aby dowiedzieć się, kiedy Finnair może prawnie odmówić Ci odszkodowania.
Kiedy mogę ubiegać się o zwrot kosztów biletu za odwołany lot Finnair?
Jeśli Twój lot Finnair został odwołany możesz ubiegać się o zwrot kosztów w następujących sytuacjach:
- Linia lotnicza nie zaoferowała Ci lotu alternatywnego, LUB,
- Linia lotnicza zaoferowała Ci lot alternatywny, jednak zdecydowałeś/łaś się nie skorzystać z niego.
Uzyskaj odszkodowanie za swój stracony czas. Wypełnienie wniosku na Lot-Opóźniony.pl zajmuje raptem kilka minut! |
Ile wynosi odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot Finnair?
-
Za opóźniony lot Buuz na dystansie poniżej 1500 km, pasażerowi należy się €250.
-
Za opóźniony lot Buzz na dystansie pomiędzy 1500 a 3500 km, pasażerowi należy się €400.
-
Za opóźniony lot Buzz między krajami UE na dystansie powyżej 1500 km, pasażerowi należy się €400.
-
Za opóźniony lot Buzz poza UE na dystansie powyżej 3500 km, pasażerowi należy się €600.
Okoliczności nadzwyczajne — czy Finnair może odmówić wypłaty odszkodowania?
Finnair może odmówić wypłaty odszkodowania jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu zostało spowodowane nie z winy linii lotniczej. Takie sytuacje nazywane są “okolicznościami nadzwyczajnymi”. Należą do nich następujące sytuacje:
- Zła pogoda, uniemożliwiająca lub utrudniająca lot, np. gęsta mgła, ulewa, burze.
- Strajk, najczęściej pracowników sektora lotniczego. Jednakże za nadzwyczajną okoliczność nie uważa się strajku pracowników linii lotniczej, która obsługuje nasz lot!
- Niepewna sytuacja polityczna, np. w przypadku ataku terrorystycznego lub ogólnokrajowych protestów.
- Klęska żywiołowa, taka jak erupcja wulkaniczna czy huragan.
- Zderzenie samolotu z ptakiem lub innym obiektem znajdującym się w przestrzeni powietrznej.
- Chory lub źle zachowujący się pasażer.
- Opóźnienia spowodowane przez personel lotniska, np. powolna obsługa bagaży.
Uwaga! Linie lotnicze niekiedy twierdzą, że zaistniały nadzwyczajne okoliczności, nawet jeśli tak nie było. W ten sposób chcą uniknąć wypłaty odszkodowań pasażerom.
Ile mam czasu na złożenie wniosku o odszkodowanie Finnair?
W przypadku lotów z Polski, zwykle ma się rok na złożenie wniosku o odszkodowanie. Dlatego zalecamy złożenie wniosku o odszkodowanie online jak najszybciej po odwołanym lub opóźnionym locie Finnair.
Zwiększ swoje szanse na uzyskanie odszkodowania od Finnair. Złóż wniosek przez internet z Lot-Opóźniony.pl |
Jak długo należy czekać na odszkodowanie / zwrot kosztów od Finnair?
Pasażerowie, którzy korzystają z Lot-Opóźniony.pl, aby uzyskać odszkodowanie lub zwrot kosztów lotu, zwykle otrzymują pieniądze w ciągu kilku tygodni lub miesięcy od złożenia wniosku.
Jednakże jeśli linia lotnicza nie odpowiada i/lub jeśli wniosek musi zostać wniesiony do sądu, czas oczekiwania może się wydłużyć.
Jak ubiegać się o odszkodowanie / zwrot kosztów od Finnair?
Dlaczego warto skorzystać z Lot-Opóźniony.pl?
- Pomagamy pasażerom od 2010 roku
- Mamy zespoły prawnicze w 9 krajach
- Wygrywamy 98% spraw sądowych
- Pobieramy procent wyłącznie od wygranych spraw
Odwiedź naszą stronę z Cennikiem, aby dowiedzieć się więcej o naszych opłatach.
Złóż wniosek o odszkodowanie już teraz — możesz zrobić to bezpośrednio z telefonu lub komputera!
Chcę ubiegać się o odszkodowanie
Informacje o Finnair
Finnair to narodowy przewoźnik i największa linia lotnicza w Finlandii. Siedziba firmy znajduje się w Vantaa w Finlandii. Linie Finnair obsługują połączenia międzynarodowe do Europy, Ameryki Północnej, Meksyku, Azji, Australii i Bliskiego Wschodu.