Beef bread buns 3139343

Czy nadal mogę ubiegać się o odszkodowanie, jeśli otrzymałem posiłek i napoje? - Możesz na nas liczyć!

czwartek, 31 października 2019

Czasem nie wszystko idzie zgodnie z planem. Kiedy dzieje się tak w podróży, może to oznaczać niemałe kłopoty. To musi się zmienić, ponieważ ludzie mają prawo do otrzymania wsparcia i do bycia traktowanym z szacunkiem.  Nie martw się, jesteśmy tu by Ci pomóc!

Czy nadal mogę ubiegać się o odszkodowanie, jeśli otrzymałem posiłek i napoje?

Hej Ruggero, niedawno mój lot na lotnisku w Warszawie był opóźniony o 9 godzin. Podczas opóźnienia zaoferowano mi posiłek, napoje oraz zakwaterowanie. Czy nadal jestem uprawniona do ubiegania się o odszkodowanie? - Marta

Ruggero: Witaj Marta! W przypadku opóźnionego lotu, twój przewoźnik jest zobowiązany do zapewnienia Ci opieki, a jest to m.in. posiłek, napoje oraz zakwaterowanie. Wygląda na to, że tak właśnie było w Twoim przypadku!

Na szczęście, opieka jest czymś zupełnie innym niż prawo do ubiegania się o odszkodowanie. Dlatego też vouchery i zaoferowana pomoc nie oznaczają, że nie jesteś już uprawniona do uzyskania rekompensaty finansowej.

Jeśli jednak linia lotnicza zaoferowała Ci vouchery lub zniżki na zakup nowych biletów, zaakceptowanie tego może oznaczać, że zrzekasz się prawa do ubiegania się o odszkodowanie. Na szczęście nie wygląda na to, aby miało to miejsce w Twoim przypadku! Jeśli więc chciałabyś złożyć wniosek o odszkodowanie z pomocą naszego serwisu Lot-Opóźniony.pl, dołożymy wszelkich starań, aby rekompensata została Ci przyznana.

Jeżeli  wolisz zrobić to na własną rękę - rozumiemy. Ale pamiętaj, jesteśmy tu zawsze gotowi by Ci pomóc!

Pozdrawiam,
Ruggero z Lot-Opóźniony.pl

Sprawdź lot

Ruggero jest jednym z członków zespołu Lot-Opóźniony.pl. Jest odpowiedzialny za sprawdzanie i zatwierdzanie wniosków zgodnie z rozporządzeniem WE 261/2004. Weryfikuje też prawdziwość argumentów przedstawianych przez linie lotnicze.

Jak ubiegać się o odszkodowanie za lot?

Aby ubiegać się o rekompensatę, Twój lot musi spełnić kilka warunków. Przede wszystkim, musi być opóźniony o co najmniej 3 godziny. Znaczy to, że musisz dolecieć do swojego miejsca docelowego 3 godziny (lub więcej) później niż planowo. Uwaga: jeśli Twój lot startuje z lotniska odlotu z 3 godzinnym opóźnieniem, nie znaczy to od razu, że jesteś uprawniony do odszkodowania. Samolot może nadrobić stracony czas w trakcie lotu. Opóźnienie liczy się zatem na lotnisku docelowym.

W przypadku opóźnienia lub odwołania, wysokość odszkodowania zależy od długości lotu:

Kiedy mój lot kwalifikuje się do odszkodowania?

Linia lotnicza nie jest zobowiązana do wypłaty odszkodowania za odwołany lot, jeśli:

  • zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu przynajmniej 14 dni przed planowanym odlotem

  • zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu między 7 a 14 dni przed planowanym odlotem, ale linia lotnicza zapewniła Ci lot alternatywny, który pozwolił Ci dotrzeć do miejsca docelowego z opóźnieniem mniejszym niż 4 godziny w porównaniu z lotem pierwotnym. Lot ten nie powinien wylatywać więcej niż 2 godziny wcześniej w stosunku do lotu pierwotnego.

  • zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu na mniej niż 7 dni przed planowanym odlotem, ale zaproponowano Ci lot alternatywny, który pozwolił Ci dotrzeć do miejsca docelowego z opóźnieniem mniejszym niż 2 godziny w porównaniu z lotem pierwotnym. Lot ten nie powinien wylatywać więcej niż 1 godzinę wcześniej w stosunku do lotu pierwotnego.

Linia lotnicza nie jest zobowiązana do wypłaty odszkodowania za opóźniony lot, jeśli :

  • opóźnienie wynosi mniej niż 3 godziny na lotnisku docelowym

Jeśli Twój lot jest opóźniony i przez to nie zdążyłeś na swój lot przesiadkowy, również należy Ci się odszkodowanie. Warunkiem jest ponownie to, że musisz dotrzeć na miejsce docelowe swojej podróży z opóźnieniem większym niż 3 godziny.

Dowiedz się więcej na temat swoich praw klikając tutaj!

Masz więcej pytań? Odpowiedzi na niektóre z nich znajdziesz w naszej zakładce FAQ - Najczęściej Zadawanych Pytań. 


Trustpilot-Opinie o Lot-Opóźniony.pl