Nowość: ubiegaj się o zwrot kosztów biletu za lot odwołany z powodu koronawirusa. Kliknij tutaj

Opóźniony lub odwołany lot? Ubiegaj się o rekompensatę!

Pomagamy w ubieganiu się o odszkodowanie do 2 662,00 zł od osoby i/lub zwrot pieniędzy.

Opóźniony lot daje Ci prawo do ubiegania się o rekompensatę!

 

Prawa pasażerów linii lotniczych są chronione w przypadku opóźnionych lotów. Opóźniony lot uprawnia pasażerów do ubiegania się o odszkodowanie od linii lotniczych. Zgodnie z europejskimi przepisami, w przypadku opóźnienia lotu powyżej 3 godzin, linie lotnicze muszą wypłacić rekompensatę w wysokości nawet do 600 euro na pasażera. Teraz już wiesz, więc upewnij się, że podejmiesz działania!

 

Opóźniony lot - podstawa prawna

Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 3 godziny, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot. Oznacza to, że w przypadku zakłóconego lotu, polscy pasażerowie mogą być uprawnieni nawet do 2 574,00 PLN! Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które były poza kontrolą linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem)

 

Sprawdź, czy przysługuje Ci odszkodowanie

 

Jak duża rekompensata przysługuje mi za opóźniony lot?

Odległość lotu określa kwotę, jaką otrzymasz za swój opóźniony lot. Zgodnie z przepisami, kwoty te prezentują się następująco:
 

  • 250 € dla wszystkich lotów do 1500 km
     
  • 400€ dla wszystkich lotów wewnątrz UE powyżej 1500 km oraz dla wszystkich innych lotów pomiędzy 1500 km a 3500km
     
  • 600€ dla wszystkich innych lotów powyżej 3500km*

 

* W tej sytuacji, jeśli przybędziesz do miejsca docelowego swojej podróży z opóźnieniem większym niż 3 godziny ale mniejszym niż 4 godziny, linia lotnicza ma prawo zredukować o 50% kwotę odszkodowania ustalonego w rozporządzeniu

 

 

Opóźniony lot - warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie
 

  • Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie, pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie 
     
  • Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
     
  • Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za opóźniony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!

 

Opóźniony lot - kiedy linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania?

 

W niektórych sytuacjach linie lotnicze nie mają wpływu na opóźnienie samolotu - jak np. w przypadku erupcji wulkanu. Opóźnienie leży po prostu poza granicami ich kontroli. Rozporządzenie określa takie sytuacje jako „nadzwyczajne okoliczności”, a ich wystąpienie zwalnia przewoźnika od obowiązku wypłaty odszkodowania.

 

Linie lotnicze bardzo często nadużywają argumentu nadzwyczajnych okoliczności, aby nie płacić odszkodowania, które należy się pasażerom. Zazwyczaj jednak okazuje się, że takie okoliczności w ogóle nie zaistniały. Nie daj się zatem zwieść przewoźnikowi i zawsze zweryfikuj, czy takie okoliczności rzeczywiście miały miejsce.

 

Możesz sprawdzić swój lot samodzielnie, ale możesz też pozwolić nam zrobić to za Ciebie! Wystarczy, że podasz numer i datę lotu w naszym kalkulatorze odszkodowań, a w ciągu kilku minut poinformujemy Cię, czy masz prawo ubiegać się o odszkodowanie i do jakiej kwoty jesteś uprawniony. Nasza porada jest całkowicie bezpłatna i niezobowiązująca.

 

 
 

 

Które opóźnione loty uprawniają mnie do rekompensaty?

Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 będzie miało zastosowanie do następujących lotów:
 

  • Loty obsługiwane przez linie lotnicze zarejestrowane w UE i których trasa obejmuje przynajmniej jedno lotnisko (startu lub lądowania) w UE;
     
  • Loty obsługiwane przez linie lotnicze spoza UE i których wylot ma miejsce z lotniska w UE.

 

Opóźniony lot a opieka zapewniona pasażerom

W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, linie lotnicze powinny zapewnić pasażerom odpowiednią opiekę:

 

  • posiłki i napoje

 

  • możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.

 

  • zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić  także transport z lotniska do hotelu)

 

Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.

 


Trustpilot-Opinie o Lot-Opóźniony.pl


Nasze usługi

 
  • Sprawdź za darmo Twój lot!
  • Pomoc następnego dnia po zgłoszeniu
  • 98% wygranych spraw
  • Ocena na Trustpilot: Doskonała
  • Brak opłat administracyjnych
  • Opłata jedynie przy wygranych sprawach
  • Pomoc online

Zgłoś roszczenie

Lot-Opóźniony.pl w prasie


O Lot-Opóźniony.pl

ZAUFAŁO NAM JUŻ 563,267 UŻYTKOWNIKÓW
ZAUFAŁO NAM JUŻ 563,267 UŻYTKOWNIKÓW
USŁUGA DOSTĘPNA W 8 JĘZYKACH
USŁUGA DOSTĘPNA W 8 JĘZYKACH
ŚREDNIA WYSOKOŚĆ ODSZKODOWANIA €943
ŚREDNIA WYSOKOŚĆ ODSZKODOWANIA €943
NAJWYŻSZE POJEDYNCZE ODSZKODOWANIE €15,200
NAJWYŻSZE POJEDYNCZE ODSZKODOWANIE €15,200
SPRAWY PRZECIWKO PONAD 100 LINIOM LOTNICZYM
SPRAWY PRZECIWKO PONAD 100 LINIOM LOTNICZYM
OCENA NA TRUSTPILOT: DOSKONAŁA
OCENA NA TRUSTPILOT: DOSKONAŁA

Usługi Lot-Opozniony.pl


Weryfikacja podstawy prawnej

Dokładne dane lotnicze

Ocena danych pogodowych

Sporządzanie pism

Pomoc, kiedy jej potrzebujesz

Zgłoszenia zbiorowe

Doświadczony zespół prawny

Pokrycie kosztów prawnych

Brak wygranej, brak opłat

Sprawdź, czy jesteś uprawniony do odszkodowania lub zwrotu pieniędzy!

Sprawdź mój lot