Travel Service Polska: co robić, gdy Twój lot jest opóźniony lub odwołany?

Sprawdź, czy możesz ubiegać się o odszkodowanie!

Kim są linie lotnicze Travel Service?

Linie lotnicze Travel Service Polska to czarterowe linie lotnicze, które swoją działalność rozpoczęły w 2012 roku. Travel Service Polska to tak naprawdę spółka-córka przewoźnika Travel Service. Travel Service to czeskie linie lotnicze, które posiadają spółki zależne w Polsce, Słowacji i na Węgrzech.

Travel Service Polska swoją bazę posiada na Lotnisku Chopina w Warszawie. Przewoźnik oferuje pasażerom loty głównie po Europie, ale w ofercie linii lotniczych nie brakuje też takich kierunków jak Egipt, Turcja czy Izrael.

Lot opóźniony lub odwołany?

Ubiegaj się o odszkodowanie do 600 euro na osobę!

Sprawdź swój lot
W Kkd6 S Vp

Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Travel Service Polska

Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku odwołania lotu lub opóźnienia o co najmniej 3 godziny, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot. Oznacza to, że w przypadku zakłóconego lotu, polscy pasażerowie mogą być uprawnieni nawet do [convert_currency=600]! Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które były poza kontrolą linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem)

Dystans lotuWysokość odszkodowania
Mniej niż 1,500 kmOtrzymaj €250 na osobę
Pomiędzy 1,500 a 3,500 kmOtrzymaj €400 na osobę
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE)Otrzymaj €400 na osobę
Powyżej 3,500 km (poza UE)*Otrzymaj €600 na osobę

*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę

zasady opóźniony lot

Lot opóźniony?

Możesz dostać nawet do 600 euro odszkodowania!

Sprawdź swój lot
U Vp D2 X6p top
U Vp D2 X6p bottom

Travel Service Polska: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie 

  • Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie (czyli np. przez Travel Service Polska), pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie
  • Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
  • Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!

Travel Service Polska i opieka zapewniona pasażerom

W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, Travel Service Polska powinno zapewnić pasażerom odpowiednią opiekę:

  • posiłki i napoje
  • możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.
  • zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić  także transport z lotniska do hotelu)

Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie. 

Lot odwołany?

Sprawdź, czy należy Ci się odszkodowanie!

Sprawdź swój lot
W Fb Gs2qx

Jak uzyskać odszkodowanie od Travel Service Polska?

Zachowaj wszystkie dokumenty podróży

  • Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu
  • Paragony za dodatkowe wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje

Zapisz dane lotu

  • Numer lotu
  • Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
  • Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)

Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu

  • Zapytaj personel Travel Service Polska
  • Sprawdź warunki pogodowe
  • Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane

Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie

  • Wprowadź numer i datę lotu, aby poznać wysokość należnej rekompensaty

5. Zgłoś roszczenie o odszkodowanie

Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Travel Service Polska samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!

Dlaczego warto ubiegać się o odszkodowanie za lot przez Lot-Opóźniony.pl?

1mln pasażerów nam zaufało

9 zespołów prawniczych w 9 krajach

98% skuteczności w sądach

Sposoby jakie Travel Service Polska wykorzystuje, aby uciec od odpowiedzialności wypłaty należnego odszkodowania

W sytuacji opóźnionego lub odwołanego lotu, linie lotnicze coraz częściej oferują kupony lub vouchery, które można wykorzystać na ich stronie internetowej podczas dokonywania kolejnej rezerwacji. Bardzo często wartość takiego kuponu jest niższa niż należne odszkodowanie. Należy pamiętać, że jeżeli przyjmiemy taką ofertę, nie będziemy mogli dochodzić już odszkodowania za zakłócony lot. Jest to praktyka często stosowana przez przewoźników, ponieważ w ten sposób uciekają oni od odpowiedzialności wypłaty odszkodowania na podstawie regulacji WE 261/2004.

Bardzo często linie lotnicze odwołują się także do tzw. okoliczności nadzwyczajnych, które również zwalniają z odpowiedzialności wypłaty odszkodowania. Najczęściej jednak pasażerowie nie są świadomi, że okoliczności takie jak np. problemy techniczne, nie są okolicznościami nadzwyczajnymi. Praktykę tę stosują również linie lotnicze Travel Service Polska, które powołując się na nadzwyczajne okoliczności, oferują pasażerom rekompensatę dużo niższą niż ta przewidziana w regulacji.

Jeśli masz wątpliwości co do tego, czy okoliczności na które powołuje się przewoźnik są prawdziwe - zgłoś się do nas! Wykorzystując odpowiednie bazy lotów i pogody jesteśmy w stanie stwierdzić, czy podana przez przewoźnika okoliczność była faktyczną przyczyną zakłócenia lotu.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat praw pasażera? Odwiedź naszą zakładkę TWOJE PRAWA i dowiedz się kiedy i ile odszkodowania przysługuje za zakłócone loty!

Masz jakieś pytania? Przejdź do FAQ lub wyślij nam wiadomość!