Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot od Swiss Air Lines
Zgodnie z Rozporządzeniem WE 261/2004, w przypadku opóźnienia lotu o co najmniej 3 godziny lub odwołania go w ciągu ostatnich 14 dni przed planowanym wylotem, pasażerowie są uprawnieni do otrzymania odszkodowania w wysokości 250€, 400€ lub 600€. Wysokość rekompensaty zależy od długości trasy na jakiej odbywa się lot.
Jedyną sytuacją, w której przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania jest sytuacja, gdy lot został zakłócony ze względu na okoliczności nadzwyczajne, które wykraczały poza granice odpowiedzialności linii lotniczej (np. niekorzystne warunki pogodowe czy zderzenie z ptakiem).
Dystans lotu | Wysokość odszkodowania |
---|---|
Mniej niż 1,500 km | Otrzymaj €250 na osobę |
Pomiędzy 1,500 a 3,500 km | Otrzymaj €400 na osobę |
Powyżej 1,500 km (pomiędzy krajami UE) | Otrzymaj €400 na osobę |
Powyżej 3,500 km (poza UE)* | Otrzymaj €600 na osobę |
*w przypadku opóźnienia lotu o więcej niż 3, lecz mniej niż 4 godziny, odszkodowanie może zostać pomniejszone o połowę
Swiss Air Lines: warunki wystąpienia z roszczeniem o odszkodowanie
- Trasa lotu: Regulacja Europejska mówi o tym, że jeśli zakłócony lot obsługiwany jest przez przewoźnika zarejestrowanego w Europie, pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli lotnisko startu lub lotnisko lądowania znajduje się w Europie.
- Okoliczności: Regulacja mówi także o tym, że pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie, jeśli opóźnienie lub odwołanie lotu nie jest spowodowane wystąpieniem nadzwyczajnych okoliczności
- Czas na złożenie reklamacji: zwykle pasażerowie mają 3 lata na złożenie reklamacji za zakłócony lot. Okres przedawnienia jest jednak różny w różnych państwach. I tak na przykład w Polsce mamy tylko 1 rok na złożenie wniosku o odszkodowanie, podczas gdy w Wielkiej Brytanii pasażerowie mają na to aż 6 lat!
Lot Swiss Air Lines opóźniony lub odwołany?
Ubiegaj się o odszkodowanie do 600 euro na osobę!
Sprawdź swój lotSwiss Air Lines i opieka zapewniona pasażerom
W przypadku dużego opóźnienia lub całkowitego odwołania lotu, Swiss Air Lines powinno zapewnić pasażerom odpowiednia opiekę:
- posiłki i napoje
- możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych, wysłania dwóch e-maili itp.
- zakwaterowanie w hotelu, jeśli pasażerowie zmuszeni są czekać na lot alternatywny jedną lub więcej nocy (przewoźnik powinien zapewnić także transport z lotniska do hotelu)
Jeśli nie otrzymałeś takiego rodzaju pomocy i w związku z tym musiałeś ponieść koszty dodatkowe, masz prawo do zwrotu takich kosztów! Ważne jest, aby zachować wszystkie paragony i faktury. Wniosek o zwrot kosztów dodatkowych może być dołączony do wniosku o odszkodowanie.
Jak uzyskać odszkodowanie od Swiss Air Lines?
Zachowaj wszystkie dokumenty podróży
- Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu
- Paragony za dodatkowe wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje
Zapisz dane lotu
- Numer lotu
- Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu)
- Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu)
Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna problemu
- Zapytaj personel Swiss Air Lines
- Sprawdź warunki pogodowe
- Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane
Sprawdź lot oraz kwotę odszkodowania za pomocą kalkulatora na naszej stronie
- Wprowadź numer i datę lotu, aby poznać wysokość należnej rekompensaty
Zgłoś roszczenie o odszkodowanie
Możesz ubiegać się o odszkodowanie od Swiss Air Lines samodzielnie lub skorzystać z naszego serwisu Lot-Opóźniony.pl. Jeśli zdecydujesz się działać samodzielnie pamiętaj, że na początku należy zapoznać się z przepisami, następnie ustalić podstawę prawną oraz okoliczności zakłócenia, wysłać reklamację do przewodnika oraz skargę do krajowego organu wykonawczego, a niekiedy rozpocząć procedurę prawną. Jeśli wolisz wygodniejsze rozwiązanie - zgłoś się do nas! Pomożemy Ci we wszystkich formalnościach i przejmiemy korespondencję z przewoźnikiem. I co najważniejsze: pobierzemy opłatę tylko w sytuacji, gdy uda nam się uzyskać Twoje odszkodowanie! Działamy na zasadzie brak wygranej, brak opłat więc nie ma ryzyka, że coś stracisz!
Dlaczego warto ubiegać się o odszkodowanie za lot przez Lot-Opóźniony.pl?
1mln pasażerów nam zaufało
9 zespołów prawniczych w 9 krajach
98% skuteczności w sądach
SWISS — podstawowe informacje o linii lotniczej
Swiss International Air Lines (w skrócie Swiss) to szwajcarskie linie lotnicze, które swoją bazę mają na lotnisku w Zurychu. Powstały one w 2002 roku po tym, jak ich poprzednik - Swissair ogłosił swoją upadłość. Obecnie Swiss posiada w swojej flocie około 90 samolotów i oferuje loty do 102 destynacji w Europie, Afryce, Azji oraz Ameryce Północnej i Południowej.